Twoja Firma - portal nowoczesnego przedsiębiorcy
- Autor Firma
Prowadzenie blogów firmowych
Blog firmowy? A na co to komu… Jeżeli również tak uważasz, mam dla Ciebie przykrą wiadomość – właśnie odcinasz się od 55% klientów i niweczysz szanse na bycie zauważonym w sieci. Blog już dawno temu stał się podstawowym narzędziem wykorzystywanym w content marketingu. Zna i lubi go cały segment e-commerce. Dlaczego i Ty nie miałbyś dać mu szansy?
Prowadzenie blogów firmowych – garść statystyk, o których warto wiedzieć
Jak wspomniałem, firmowy blog to potężne narzędzie. Żeby nie pozostać gołosłownym, podam Ci garść faktów i statystyk, które mówią same za siebie. Gotowy? Blog firmowy umożliwia wygenerowanie ponad 55% większego ruchu na firmowej stronie. Zakładaj bloga i ciesz się ruchem na stronie jak na dworcu centralnym. 61% konsumentów, którzy kupują produkty i usługi w sieci, swoje decyzje zakupowe opiera na informacjach znalezionych w sieci – głównie z blogów, artykułów sponsorowanych i recenzji. Pomyśl, jak solidnie prowadzony blog wpłynąłby na współczynnik konwersji. Blog miesięcznie może przyciągać nawet 88% potencjalnych klientów w relacji B2C. Widzisz ten potencjał? 82% osób z grupy docelowej bardziej ufa firmom będącym aktywnymi w mediach społecznościowych i prowadzących swoje blogi.
Może Ty też zaufasz blogom?
Nic nie tracisz, a spójrz, co możesz zyskać! Wnioski nasuwają się same. Niestety, jak to bywa w sieci, dobre praktyki i pożyteczne narzędzia bardzo szybko znajdują rzesze wyznawców. Obecnie nie wystarczy prowadzić firmowego bloga, aby wybić się na tle konkurencji i oddzielić się grubą kreską od informacyjnego szumu znaczącego tyle, co funt kłaków.
Prowadzenie blogów firmowych to praca u podstaw
Stworzenie jakiegoś tam bloga i klepanie kilku wpisów w miesiącu, a później jednego krótkiego newsa na miesiąc nie zagwarantuje Ci nic… no może poza stratą czasu i energii. Żeby firmowy blog odniósł sukces, już na etapie jego planowania należy odpowiednio pomyśleć o strategii, stworzyć personę, do której będą kierowane treści oraz wykonać całą masę innych działań związanych z wyglądem, strukturą i promocją bloga. Jednak to nie wszystko. Firmowy blog musi być prowadzony rzetelnie i regularnie. Nieregularność to prosta droga do obumierania.
Sieć nie lubi pustki. Żeby utrzymać obecnych czytelników i generować ruch z nowych odwiedzin, Twój firmowy blog musi tętnić życiem – jak babcia zajmujące miejsce w autobusie. Jak firmowy blog to tylko zapraszam Cię do współpracy. Ze mną Twój blog nabierze charakteru i poprawi sprzedażowe wyniki Twojego biznesu. Skontaktuj się ze mną i daj się zauważyć.