Twoja Firma - portal nowoczesnego przedsiębiorcy
- Autor Firma
Język korzyści i perswazyjne pisanie na strony internetowe
Branża copywriterska ma pewną potężną przypadłość – ogromne rozdrobnienie i konkurencyjność rynku połączone z najróżniejszą jakością oferowanych usług. Jak w takich warunkach sprawdzić, czy zatrudniona przez nas osoba to rzetelny wykonawca?
Copywriter z doświadczeniem?
Istnieją pewne metody, które pozwalają na ocenienie umiejętności oraz doświadczenia copywritera. W tym tekście pokrótce o nich opowiem i pokażę Ci, jak prawidłowo selekcjonować zatrudniane osoby. Pamiętaj, że dbając o content pojawiający się w Twoim sklepie lub stronie internetowej, kreujesz swój wizerunek i wpływasz na współczynnik konwersji.
Copywriter z doświadczeniem a bez doświadczenia – podstawowe różnice Żeby zorientować się, czy masz do czynienia z profesjonalistą, czy nie, wystarczy Ci kilka wymienionych wiadomości lub niecała minuta rozmowy. Pytając o szczegóły lub pewne elementy składające się na wiedzę branżową szybko odsiejesz amatorów od profesjonalistów. Jak zatem rozmawiać, żeby szybko przeegzaminować copywritera?
Wystarczy, że poruszysz tematy związane z:
SEO pozycjonowanie stron z copywritingiem
Jeżeli nie masz dogłębnej wiedzy związanej z tworzeniem contentu przyjaznego silnikom wyszukiwarek, copywriter może i w zasadzie powinien nakierować Cię na to, jak tworzyć tego rodzaju treści. Powinien orientować się ile oraz jakie słowa kluczowe zawrzeć w tekście, chociaż pobieżnie przedstawić metody pozycjonerskie i zaproponować sposób ich wdrożenia. Copywriter z doświadczeniem może okazać się cenną pomocą przy pozycjonowaniu Twojego miejsca w sieci.
Językiem korzyści i perswazyjnym pisaniem
Jeżeli szukasz kogoś do stworzenia skutecznego sprzedażowego tekstu, nie możesz zlecić tego osobie, która nie ma pojęcia, jak treść tego typu powinna wyglądać. Ustalając wytyczne i szczegóły zlecenia oraz nakreślając, o jaki tekst Ci chodzi, doświadczony copywriter powinien sam zaproponować metody poprawiające perswazję tekstu. Tekst sprzedażowy musi być prosty w skanowaniu, zawierać wylistowania, wpływać na emocje odbiorcy, sprytnie zachęcać do kupna (lub innej akcji), a przede wszystkim zawierać dobrze sprofilowany call to action.
Terminem realizacji i kwotą
Jedne z kluczowych elementów, które niestety i stety determinują zatrudnienie w tym fachu. Wiadome jest, że za solidne usługi trzeba zapłacić. Nie ma tu oczywiście reguł i nie zamierzam nikogo obrażać, jednak za dobrą pracę trzeba dobrze zapłacić. Oczywiście możesz kupić artykuł poradnikowy o długości 5 tysięcy znaków za 10 złotych. Pytanie – jaki profesjonalista szanujący swój czas zgodzi się na taką stawkę?
Dobrego i pożądanego na rynku copywritera możesz również poznać po stawkach. Po cóż miałby przyjmować te niskie, skoro taki copywriter z doświadczeniem posiada już wiele zleceń od stałych klientów za znacznie wyższe stawki? No właśnie. Nie piszę tu, że każdy oferujące podejrzanie niskie stawki pisze źle lub oferuje kiepskiej jakości usługi. Tak samo nie ma reguły, że osoba z horrendalnie wysokimi stawkami stworzy Ci arcydzieło wolne od wszelkich błędów.
Warto jednak orientować się w rynkowych stawkach. Szukasz doświadczonego copywritera? Dłużej nie musisz Jeżeli szukasz osoby, która rzetelnie stworzy Ci takie treści, jakie sobie zamarzyłeś – zapraszam Cię do współpracy. Moja praca przypadła go gustu dziesiątkom firm. Napisałem do tej pory setki artykułów i tysiące tekstów SEO. Podczas swojej pracy wiele się nauczyłem. Chętnie podzielę się z Tobą swoją wiedzą.